SNÍDANĚ, START DO NOVÉHO DNE.

Správně zvolená snídaně nastartuje vaše tělo, dodá energii i náladu do celého dne.

„Snídaně je základ dne“. „Snídat jako král“. „Snídaně je nejdůležitější jídlo dne“. Další pořekadlo tvrdí: „Snídani sněz sám, o oběd se rozděl s přítelem a večeři dej nepříteli“.

Kolik pravdy je v těchto slovech si řekneme v následujících řádcích.

Je jasné, že nejjednodušší možností je, vzít si rohlík, namazat ho máslem, přidat šunku a jít. Zkuste to jinak, dejte tomu čas, přichystejte si pestrou snídani, v klidu ji vychutnejte a užijte si ráno. Ideální je, když si na snídani uděláte čas a svou porci stihnete sníst ještě doma, před cestou do práce. Ale někdy to tak prostě nejde, nemáte čas, klid a prostor snídaní sníst nebo ráno nemáte chuť snídat. Pak je nutné, aby i tak tělo dostalo tu správnou porci energie ve formě zdravých potravin.

Nemáte-li během týdne čas, zkuste to alespoň o víkendu a snídani připravte. Bohatá a společná snídaně je přece něco víc! Je to čas trávený s těmi nejbližšími a milovanými osobami. „JE TO RITUÁL“.

Co snídat?

Potraviny, které jsou pro vaše tělo prospěšné, obsahují dostatek bílkovin, tuků, i energie, zbytečně nezvyšují glykemický index a zasytí vás.

Konzumujte celozrnné pečivo, žitné pečivo, dejte přednost kváskovému pečivu.

Vejce, volské oko nebo míchané vejce, ať už preferujete jedno nebo druhé je tenhle typ snídaně dobrou volbou. Ve vejci je velké množství bílkovin.

Kvalitní tuky, za takový tuk můžeme považovat avokádo, k snídani ho můžeme konzumovat v podobě másla, pomazánky nebo ve formě zdravé domácí nutelly. Dále můžeme využít kvalitní máslo z farmářských zdrojů nebo přepuštěné máslo – ghee ghí, na smažení lze využít kokosový olej

Přikrájejte na talíř zeleninu, zařaďte zdravé cereálie – ovesné vločky, domácí müsli, pohankové lupínky s ovocem.

Snídani můžete zpestřit o teplá sladké jídla, palačinky, lívance, vafle, kaše, ty lze opět doplnit o ovoce, oříšky a semínka, ty mají vysoký podíl vit. E.

Ke správně vyvážené snídani patří také tekutiny, na ty nezapomínejte: čaj je ideální, ale milovníci kávy nemusí být zklamání, jen je dobré vyvarovat se instantní kávě a zvolit raději presso a dát si k němu sklenici vody. Voda by po ránu neměla být příliš studená, ovocné džusy volit ty nedoslazované. I smothie je dobrým pomocníkem pro start do nového dne, můžete zkombinovat ovoce se zeleninou.

Teplá nebo studená?

Teplá snídaně je příjemná a nastartuje lépe váš den. Je méně náročná na trávení. Ledovým potravinám bychom se ráno měli vyhnout, zpomalují trávení. Preference by měly směřovat k jídlům pokojové teploty. Docílíte toho i po ránu, jogurty, overnight kaše, džusy vytáhněte z lednice s předstihem a než usednete ke stolu, jejich teplota bude mnohem příjemnější.

Nesnídáte, nestíháte?

I tak si můžete připravit chutnou, zdravou a bohatou snídani.

Jako základ zvolte celozrnné pečivo, kvalitní tuk či bílkovinovou pomazánku, přidat můžete šunku, tuňáka, vařené vejce, ale i ovoce.

Připravte se již večer a nachystejte si:

Těsto na lívance či vafle, ráno už jen znovu promícháte, těsto bude odležené a chutnější. Během chvilky pak připravíte pár potřebných kousků.

Overnigt oats, doslova přeloženo jako „kaše přes noc“ jejich varianty jsou nekonečné, chutné a zdravé. Můžete je posnídat doma nebo si je vzít sebou do auta či práce, jsou vhodné i jako svačinky do práce nebo pro děti do školy.

Dobrou chuť a dobrý start do nového dne!

Další informace o jednotlivých potravinách vám brzo přidáme na náš blog pod názvem: Snídaně, volba kvalitních potravin.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *