Proč nezkusit jógu? Má praxe.

Mateřství a obzvláště to s více dětmi je pořád jako na houpačce. Jeden týden jste plní energie a zvládnete všechno, druhý týden se jen bezcílně ploužíte. Děti vám dávají zabrat, dělají scény na veřejnosti, nechtějí spát apod.

Večer člověk mrkne na instagram a vidí svou kámošku, jak zvládá cvičit, zdravě jíst, je úplně vysmátá a na fotkách vypadá naprosto skvěle a odpočatě. Jsme pak krůček od toho dostat se do deprese, jak jsme neschopné, v zrcadle zhodnotíme, že jsem hnusné a tlusté a že fakt nic nezvládáme. Bohužel dnešní doba je orientovaná na výkon a kdo nejede naplno (možná ještě lépe na 200 %), ten je líný. Přitom si o to naše tělo tak často říká… POSLOUCHEJ MĚ!

V tomto článku budu mluvit hlavně o cvičení a o mé józe.

Všichni dobře víme, že tělo a mysl jsou jedno. Jen to tělo je takové viditelnější a problémy s ním jsou rozpoznatelnější než problémy s myslí, přesto ho ale často vůbec neposloucháme.

NEOCHABUJ, NEZVOLŇUJ A MAKEJ…

Před těhotenstvím jsem byla hodně orientovaná na výkon. Hnala jsem se do fitka před prací, po práci, a pokud jsem se nezpotila alespoň třikrát do týdne, měla jsem pocit, že nic pro sebe nedělám. Byla jsem ale hodně unavená a mé tělo na sobě drželo dost tuku.

Podobné historky jsem slýchávala od lidí ve fitku v šatně. Týkají se vypocení chřipky ve fitku, protože nemoc by přece měla rychle odejít z těla ven. Nemoc ale není nic jiného, než volání po odpočinku.

Je dobré respektovat drobné příznaky nachlazení, s kterými se ještě relativně dobře odpočívá, než za pár měsíců lenošit s něčím daleko závažnějším.

V těhotenství a po porodu první dcery jsem trpěla na bolest zad. Zvětšující se bříško a špatně zpevněné zádové svaly se ozývaly. Po porodu při kojení mé záda dostaly ještě více zabrat a já hledala jak si pomoci. V to období jsem narazila na jógu.

Začátky byly fakt krušné. Celý ten proces jsem si musela nějak narovnat i v hlavě. Jeeejdaaa to mám jako dělat tu pomalou jógu. Pchééé to se ani nezpotím a to já potřebuji na sobě makat!

Tak jo – pustila jsem si video na youtube. Roztáhla karimatku a začala. Video trvalo jen 20 minut, ale já se už v polovině modlila, ať skončí. Necítila jsem se komfortně. Mé svaly navyklé nesprávným postojům měly tendenci se do nich vracet a udržet se v asáně bylo pro mě nepohodlné, až vysilující. Cvičitelka říkala, že střecha (pes s hlavou dolů) je odpočinková pozice. V mé hlavě jen vřela krev a hučelo, mé ruce mě nemohly udržet a já si říkala, že to asi těžko! Jak si mám v takové šílené poloze odpočinout!?!

VYDRŽELA JSEM

Narovnat své deformované tělo chvíli trvá. Je potřeba vynaložit určité úsilí. Správné nastavení těla ale vede ke správnému nastavení mysli.

Tělo je struktura, v níž každá část souvisí s každou a vnější a vnitřní postoj je identický.

Cvičila jsem pravidelně, bolest zad ustupovala a nikdy se nevrátila v takové míře. A to tělo dostalo zabrat druhým těhotenstvím, dlouhým kojením a nošením dětí.

Jóga mi pomohla mé tělo narovnat. Má cesta ale není u konce. Má páteř je stále hrbatá, mé tělo je nedokonalé a mé svaly zkrácené.

Má praxe se ještě musí hodně vylepšovat. Ale jedno vím jistě, jóga mi pomáhá slyšet mé tělo. Vnímat mé potřeby a občas pár nádechů a výdechů zabrání nevyprsknout na děti nějaké věty, které by mě potom mrzely:-)

Čím více jógu cvičím, tím více se do ní zamilovávám.

Pozor ale zklidnit lze všelijak. Někdy vám pomůže prostě nedělat NIC. Jen si lehněte a nechte děti po sobě lozit, ale prostě vypněte!

V životě člověka zkrátka existuje několik období, kdy si tělo říká o odpočinek. Nemoc je jen jedním z nich, někdy je tak častá, že nám přijde už vlastně úplně normální, že jsme několikrát do roka nemocní. Cítím, že já sama se stále učím sebeovládání a dávkování si věcí k výkonu.

Učím se poslouchat své tělo! Ne sociální sítě, ne televizní hvězdy. Každé tělo je jiné a každý den je zcela jiný.

Pozdrav slunci. Být chvíli o samotě, dechová cvičení…to vše vašemu tělu prospěje a potažmo pak celé rodině.

Však i děti poznají, že maminka se víc usmívá. A že vás batole nenechá v žádné pozici jen tak? Užívejte si i tento okamžik. Myslete na to, že vše je konečné i nekonečné zároveň a buďte vděčná, že můžete být se svou rodinou.

Dnešní článek byl krátký a nepřinesl určitě nic tak objevného, ale jeho hlavní myšlenkou je to, že vaše tělo je jen jedno a závisí na něm kvalita vašeho života. Respektujte ho a starejte se o něj. A jóga může být jednou z cest.

Odkazy:

Boho Beautiful https://www.youtube.com/channel/UCWN2FPlvg9r-LnUyepH9IaQ

Still on the way https://www.youtube.com/channel/UCt7v7pd89jvSU7dGROIsM9A

Joga Doma https://www.youtube.com/channel/UC55LUgAw6EfTrcGcpVPBduA

Zuzana Klingrová Jóga https://www.youtube.com/channel/UCcUUx3vYdtFo3xr5RZ14_3A

Cvičení a úžasné čtení https://www.jogadnes.cz/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *