Pickles – vitamínová bomba

Domácí pickles – kvašená zelenina

 

Pickles je jeden z nejlepší a nejzdravějších způsobů, jak zpracovat a uchovat zeleninu na zimu.

Obsah vitamínů se díky kvašení zvyšuje.  Pickles je obrovský nakopávač našeho imunitního systému.  

Můžete dávat dětem od dvou let místo doplňků stravy. Všechny tyto výhody kvašení zeleniny věděli i naši předci!

 

Použijte hrnec nazývaný kvašák ale vystačíte si s nádobami, které najdete doma.

My si dnes uděláme pickles ze: zelí, mrkev, červené řepy a čínského zelí.

Při výrobě můžete experimentovat. Je však důležité vždy použít jeden druh brukvovité zeleniny, která má ideální bakterie na kvašení.

 

Zeleninu očistěte, oloupejte, nakrájejte na nudličky.

Vše pak vložte do zavařovací sklenince. Aby zelenina pustila šťávu, tak přidejte mořskou sůl. Na jeden kg zeleniny necelou lžíci soli.

Můžete použít i koření podle chuti – kmín, kopr, česnek, chili a zázvor.

Zelenina musí pustit tolik šťávy, aby byla celá ponořená (nesmí mít přístup vzduchu). Takže vám nezbývá nic jiného než mačkat, mačkat a mačkat.

Pokud tolik šťávy nevymačkáte tak můžete dolít převařenou a vychladlou vodou.

Nádobu přemístěte na místo, kde je stálá teplota okolo 20 stupňů.

Následně ji nechte, ať se dějí věci.

Pickles třetí den zkontrolujte, ochutnejte.

Délka kvašení je 3-6 dní – podle teploty v místnosti a množství soli.

Zelenina by měla být změklá, tak akorát na zkus.  Hotové pikles přemístěte do uzavíratelné sklenice a hlavně zalijte veškerou šťávou.

Vložte do lednice. Chlad lednice zastaví kvašení a zelenina vydrží i půl roku.

 

Výsledek stojí za to – jděte do toho.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *