Mlsat se dá i bez výčitek!

 Já je miluji a vy si je zamilujete určitě taky.

Jsou chutná, dají se hned po otevření konzumovat a poslouží i při přípravě receptů. Mluvím o oříškových máslech. Obsahují minimum sacharidů. Takže jsou vhodná i pro maminky nebo těhulky, které trápí například těhotenská cukrovka.

Mezi základní druhy oříškových másel patří:

– arašídové máslo

– kešu máslo

– mandlové máslo

– pistáciové máslo

– oříškové máslo z více druhů ořechů

Oříšková másla 100% neobsahují žádné přídatné látky (sůl, cukr, palmový olej, kousky ovoce) a patří tak mezi nejprospěšnější másla pro náš organismus.

Speciální kategorií mezi másly s přídavnými látkami jsou proteinová oříšková másla, která jsou obohacena o bílkoviny z jednoho nebo více druhů proteinu. Oblíbená jsou zejména mezi sportovci, kterým mohou formou lahodného oříškového másla pomoci s doplněním potřebného denního příjmu bílkovin. Já jsem si zamilovala oříškové máslo Super protein mandle a vanilka. Těhotné přeci potřebují taky hodně kvalitních proteinů.

Arašídové máslo

Arašídové máslo je bez pochyb nejrozšířenějším a nejznámějším ze všech oříškových másel.   

Výhodou arašídového másla je, že je bohaté na proteiny, vitamíny a minerály, jakými jsou například magnézium a zinek. Co si budeme nalhávat – ideální, jak do sebe dostat i proteiny i magnézium, které my ženy stále tak potřebujeme.

 Navíc arašídy navozují pocit sytosti díky obsahu proteinu, tuků a vlákniny. Arašídové máslo obsahuje mnoho živin, které zlepšují zdraví srdce.

Kešu máslo

Ve srovnání s arašídovým máslem obsahuje kešu máslo méně proteinu. Nicméně je bohatší na železo, měď a fosfor.  Kešu máslo je bohaté na vápník, riboflavin, vitamín E a má výrazný podíl zdravých tuků, které naše maminkovské tělo potřebuje. 

Mandlové máslo

Mandlové máslo se v posledních letech těší velké přízni všech máslových nadšenců. I když se zdá, že ve srovnání s arašídovým máslem má podobné nutriční hodnoty, nejsou stejné. Mandlové máslo obsahuje více vlákniny, vitamínů a minerálů. 

Nachází se v něm vápník, fosfor, magnézium, niacin, riboflavin a kyselina listová. Také obsahuje skvělou dávku vitamínu E a omega-3 mastných kyselin. 

Mandle podporují zdraví trávicího systému pomocí zvyšování počtu prospěšných bakterií v trávicím traktu. 

Mně vyhovuje, že díky vysokému obsahu proteinu mandlové máslo potlačuje chuť k jídlu. Jelikož já mám teď pořád hlad.

 Pistáciové máslo

Pistácie patří k potravinám, které obsahují nejvíce vitamínu B6. Právě ten je důležitý pro regulaci cukru v krvi či tvorbu hemoglobinu, molekuly, která přenáší kyslík do červených krvinek. Pistácie jsou také bohatým zdrojem draslíku. A za to všechno vám váš maličký prcek v bříšku hezky poděkuje.

Věřím, že jsem vás aspoň trošku navnadila ke koupi oříškového másla. Budete mlsat zdravě a hezky bez výčitek. Jaké je vaše oblíbené oříškové máslo? Dejte mi vědět a v případě, že se vám článek líbil, sdílejte ho mezi sebou.  Pokud se budete poohlížet po receptech, stačí zadat do googlu recepty s oříškovým máslem (zadejte to jaké máte například mandlové oříškové máslo) a pár skvělých na vás vybafne. Dobrou chuť. Já jdu mlsat!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *