Adventní kalendář a balíček pro Mikuláše, proč ne? Ale zdravěji!

Blíží se čas adventu. Začneme chystat adventní kalendář nebo balíček pro Mikuláše. To co do něj naložíte vy, to můžete lehce ovlivnit. Ale co nadílka od babiček či samotného Mikuláše? Máte obavu z balíčku plného sladkostí, nachystejte balíčky i pro prarodiče a Mikuláše, tak aby to vyhovovalo vašim požadavkům. Věřte, že nakonec budou spokojení všichni a děti budou mít zdravější variantu nadílky. Předejte trapným situacím, kdy byste balíček nejraději švihla rovnou do koše, ale bylo by vám trapně kvůli dětem i kvůli dárci. Babičce ubyde starost, zda zase nekoupila něco špatného. Připravte tedy po domluvě balíček sama, tak aby obsahoval dobroty, ale zároveň splňoval vaše parametry.

Zároveň je možnost si udělat Mikuláše tento rok v duchu Zero waste a nedávat balíčky do sáčků a plastových pytlíků různých tvarů. Zkuste nadílku zabalit do látkového pytlíku nebo do krásně barevné kapsy na svačinu. Všechny tyto věci úžasné věci si můžete dle svého vkusu obhlédnout ZDE a objednávat na info@kuchynebezhranic.cz. Objednávat je však můžete jen do dnešní (středeční) půlnoci.

Co nakoupit místo lízátek, bonbonů, oplatků a čokoládových figurek, které čokoládu ani neviděly?

– Oříšky, klidně v čokoládě, ale vybírejte, nebo můžete koupit oříšky v karobu,

– Sušené ovoce, to nahradí bonbóny, ovoce je sladké a chutné (švestky, mango, sušený banán, meruňky, papája, …).

– Čerstvé ovoce je nedílnou součástí nadílky,

– Upečte sušenky, které navrstvíte na sebe, svážete šňůrkou a vložíte do pytlíčku je potřeba potěšit i oko,

– Nezapomeňte na čokoládu. Pokud nevěříte figurkám, kde je složení mnohdy napsané tak malým písmem, že se ani nedočtete, co vlastně osahuje, tak ty NEKUPUTE! Vyberte klasickou tabulku čokolády, o které víte, že obsahuje kakao. A pokud si dáte záležet, najdete v sortimentu i kvalitnější varianty figurek,

– Malý dáreček, který závěrem potěší každé dítko (šperk, omalovánku, malé autíčko, zvířátko do sbírky, huňaté ponožky…)

Jak je vidět, lze najít opravdu velkou škálu věcí, které jsou vhodnější než dva baličky bonbónů, oplatky s rádoby čokoládovou polevou a jiné průmyslové dobroty.

Pokud rády tvoříte, máme tipy i do adventního kalendáře, ten u nás udělá větší radost než balíček od Mikuláše. Do adventního kalendáře toho bude potřeba trošku víc, ale neznamená to, že budete potřebovat jednou tolik peněz. Jen je potřeba vše pečlivě rozdělit.

Děti dostanou většinou stejnou dávku co v jednom balíčku, jen je rozdělen do kapsiček, krabiček, sáčků, a dalších nápaditých obalů. Ale to už záleží jen na vás. Adventní kalendář nemusí obsahovat jen sladkosti a hračky ale může skrývat i tvořivé nápady nebo úkoly na tvoření, aj.

Do kalendáře se nám osvědčily drobnosti:

– Balené čajové pytlíčky.

– Ořechy ve skořápce, přiučí se, jak vypadá ořech, než se rozlouskne.

– Sušené ovoce zabalené po 2-3 kouscích.

– Sušenky, perníčky nejlépe po 1 kuse.

– Malé čokoládové dobroty (klidně i doma vyrobené čokolády).

– Obrázky k vymalování.

– Pastelky, fixy, gelové pera, gumy s obrázkem, které rozdělíme do jednotlivých kapsiček.

– Úkoly, které děti musejí v daný den splnit (namalovat obrázek, vyrobit přání, udělat dekoraci pro babičku a dědečka, vytvořit vánoční ozdobu z papíru, naučit se básničku, postavit sněhuláka, nakrmit zvířátka a ptáčky, půjčit knížku o vánocích a přečíst si pohádku, společné pečení, nápaditosti se zkrátka meze nekladou).

– Na každou neděli můžete přihodit něco většího, ale pořád drobnost – zvířátko, prstýnek, gumičky, sponečky, autíčko, část stavebnice, samolepka, tetovačka, …).

Do daného pytlíčku opravdu vkládejte s rozumem a na přeskáčku, zajistíte tím menší přísun sladkostí, ale každý den budou mít milé překvapení. Aby se vám kapsičky dobře plnili, nadělejte si 7 hromádek a střídejte, ořechy, omalovánky, čokoládu, čajík, úkoly, sušenky, drobnost a tak pořád dokola.

Přejeme vám krásný a pohodový advent!!!

Váš Mamkyn

Proč nezkusit jógu? Má praxe.

Mateřství a obzvláště to s více dětmi je pořád jako na houpačce. Jeden týden jste plní energie a zvládnete všechno, druhý týden se jen bezcílně ploužíte. Děti vám dávají zabrat, dělají scény na veřejnosti, nechtějí spát apod.

Večer člověk mrkne na instagram a vidí svou kámošku, jak zvládá cvičit, zdravě jíst, je úplně vysmátá a na fotkách vypadá naprosto skvěle a odpočatě. Jsme pak krůček od toho dostat se do deprese, jak jsme neschopné, v zrcadle zhodnotíme, že jsem hnusné a tlusté a že fakt nic nezvládáme. Bohužel dnešní doba je orientovaná na výkon a kdo nejede naplno (možná ještě lépe na 200 %), ten je líný. Přitom si o to naše tělo tak často říká… POSLOUCHEJ MĚ!

V tomto článku budu mluvit hlavně o cvičení a o mé józe.

Všichni dobře víme, že tělo a mysl jsou jedno. Jen to tělo je takové viditelnější a problémy s ním jsou rozpoznatelnější než problémy s myslí, přesto ho ale často vůbec neposloucháme.

NEOCHABUJ, NEZVOLŇUJ A MAKEJ…

Před těhotenstvím jsem byla hodně orientovaná na výkon. Hnala jsem se do fitka před prací, po práci, a pokud jsem se nezpotila alespoň třikrát do týdne, měla jsem pocit, že nic pro sebe nedělám. Byla jsem ale hodně unavená a mé tělo na sobě drželo dost tuku.

Podobné historky jsem slýchávala od lidí ve fitku v šatně. Týkají se vypocení chřipky ve fitku, protože nemoc by přece měla rychle odejít z těla ven. Nemoc ale není nic jiného, než volání po odpočinku.

Je dobré respektovat drobné příznaky nachlazení, s kterými se ještě relativně dobře odpočívá, než za pár měsíců lenošit s něčím daleko závažnějším.

V těhotenství a po porodu první dcery jsem trpěla na bolest zad. Zvětšující se bříško a špatně zpevněné zádové svaly se ozývaly. Po porodu při kojení mé záda dostaly ještě více zabrat a já hledala jak si pomoci. V to období jsem narazila na jógu.

Začátky byly fakt krušné. Celý ten proces jsem si musela nějak narovnat i v hlavě. Jeeejdaaa to mám jako dělat tu pomalou jógu. Pchééé to se ani nezpotím a to já potřebuji na sobě makat!

Tak jo – pustila jsem si video na youtube. Roztáhla karimatku a začala. Video trvalo jen 20 minut, ale já se už v polovině modlila, ať skončí. Necítila jsem se komfortně. Mé svaly navyklé nesprávným postojům měly tendenci se do nich vracet a udržet se v asáně bylo pro mě nepohodlné, až vysilující. Cvičitelka říkala, že střecha (pes s hlavou dolů) je odpočinková pozice. V mé hlavě jen vřela krev a hučelo, mé ruce mě nemohly udržet a já si říkala, že to asi těžko! Jak si mám v takové šílené poloze odpočinout!?!

VYDRŽELA JSEM

Narovnat své deformované tělo chvíli trvá. Je potřeba vynaložit určité úsilí. Správné nastavení těla ale vede ke správnému nastavení mysli.

Tělo je struktura, v níž každá část souvisí s každou a vnější a vnitřní postoj je identický.

Cvičila jsem pravidelně, bolest zad ustupovala a nikdy se nevrátila v takové míře. A to tělo dostalo zabrat druhým těhotenstvím, dlouhým kojením a nošením dětí.

Jóga mi pomohla mé tělo narovnat. Má cesta ale není u konce. Má páteř je stále hrbatá, mé tělo je nedokonalé a mé svaly zkrácené.

Má praxe se ještě musí hodně vylepšovat. Ale jedno vím jistě, jóga mi pomáhá slyšet mé tělo. Vnímat mé potřeby a občas pár nádechů a výdechů zabrání nevyprsknout na děti nějaké věty, které by mě potom mrzely:-)

Čím více jógu cvičím, tím více se do ní zamilovávám.

Pozor ale zklidnit lze všelijak. Někdy vám pomůže prostě nedělat NIC. Jen si lehněte a nechte děti po sobě lozit, ale prostě vypněte!

V životě člověka zkrátka existuje několik období, kdy si tělo říká o odpočinek. Nemoc je jen jedním z nich, někdy je tak častá, že nám přijde už vlastně úplně normální, že jsme několikrát do roka nemocní. Cítím, že já sama se stále učím sebeovládání a dávkování si věcí k výkonu.

Učím se poslouchat své tělo! Ne sociální sítě, ne televizní hvězdy. Každé tělo je jiné a každý den je zcela jiný.

Pozdrav slunci. Být chvíli o samotě, dechová cvičení…to vše vašemu tělu prospěje a potažmo pak celé rodině.

Však i děti poznají, že maminka se víc usmívá. A že vás batole nenechá v žádné pozici jen tak? Užívejte si i tento okamžik. Myslete na to, že vše je konečné i nekonečné zároveň a buďte vděčná, že můžete být se svou rodinou.

Dnešní článek byl krátký a nepřinesl určitě nic tak objevného, ale jeho hlavní myšlenkou je to, že vaše tělo je jen jedno a závisí na něm kvalita vašeho života. Respektujte ho a starejte se o něj. A jóga může být jednou z cest.

Odkazy:

Boho Beautiful https://www.youtube.com/channel/UCWN2FPlvg9r-LnUyepH9IaQ

Still on the way https://www.youtube.com/channel/UCt7v7pd89jvSU7dGROIsM9A

Joga Doma https://www.youtube.com/channel/UC55LUgAw6EfTrcGcpVPBduA

Zuzana Klingrová Jóga https://www.youtube.com/channel/UCcUUx3vYdtFo3xr5RZ14_3A

Cvičení a úžasné čtení https://www.jogadnes.cz/

Podzim, babí léto versus nevlídné počasí

Tak a je to tady, září, přichází podzim a s ním i spousta změn. Děti začaly chodit do školky a školy, dny se rychle zkracují a venkovní teploty klesají. Přichází doba, kdy kromě teplých dnů přijdou i ty deštivé a chladné nebo alespoň budou studená rána. Než se vzpamatujeme ze začátku školního roku, budou tu první nachlazení a rýmečky. Bacily se v kolektivu budou kumulovat a míchat, a to našim dětem na zdraví nepřidá. Proto pro vás máme několik tipů, z mamkyn lékárny (testováno na vlastních dětech), které těm vašim malým marodům, ale i vám pomůžou a uleví při nachlazení.

  • Zázvorový čas s medem a citronem – zaručený bojovník s nachlazením. Zázvor, med i citron mají spoustu účinných látek v boji s viry (antiseptické, protizánětlivé účinky).

  • Cibule – cibule v mnoha variantách vám pomůže nejen při nachlazení ale i kašli. Z cibule můžete připravit čaj, sirup anebo ji použít syrovou (nakrájená a položená na talíři dezinfikuje vzduch v místnosti a také tlumí noční dráždivý kašel.

  • Rýmovník – zázračná rostlina s tlustými a chlupatými listy. Ulevuje od rýmy i nachlazení, pomůže vám ve formě čaje, chutného sirupu, masti  či inhalace.
  • Šípkový čaj – obsahuje vysokou dávku vit. C, má silný antioxidační účinek, v kombinaci s medem a citronem pomáhá při nachlazení.
  • Vývar – silný, horký kuřecí nebo slepičí vývar, který v sobě spojuje sílu a energii. Pomůže vám zahřát tělo, dodat mu dostatečné množství bílkovin z masa a vitamínů ze zeleniny, tyto látky pomůžou tělu regenerovat.
  • Česnečka – nejen ve formě polévky ale i syrový česnek vám pomůže od neduhů, Je to přírodní antibiotikum. Kromě antibakteriálních účinků má i dezinfekční, antiparazitní, aj. …
  • Zvýšený přísun tekutin– střídejte bylinkové (heřmánkový, bezový, šípkový, lipový…) a ovocné čaje (černý rybíz, brusinkový, …), dochuťte citronem a medem, které v sobě mají další pomocné látky. Dostatečné množství tekutin pomáhá k čištění těla.
  • Ovesné vločky – oves stejně jako ječmen jsou, možná tak trochu nečekaně, také pomocníci při nachlazení. Oves obsahuje beta-glukany, které mají obrovskou schopnost bojovat s nákazou a posilují imunitu. Navíc působí antioxidačně.
  • Vitamíny  –  zřejmě nikoho z vás nepřekvapí, že zrovna vitamíny patří mezi důležitou součást v boji s nachlazením. Ideální jsou přirozené vitamíny, získané z ovoce a zeleniny. Ovoce a zelenina obsahují nejen velké množství různých vitamínů, ale i antioxidantů.
  • Teplo – není nad teplo. Prohřáté tělo umí zázraky. Pokud děti nemají rády teplou lázeň, dopřejme jim alespoň notnou dávku teplých tekutin a teplého prostředí. Klidně s nimi zalezte do peřin a přečtěte jim třeba pohádku, určitě je to potěší.