Probuďte v sobě tygřici, kobru nebo šelmu. Zacvičte si podle zvířat.

Už jste slyšely někdy tyhle pojmy? Animal flow, animal movie nebo také zuu, zaslechly, ale nevíte co přesně si pod tím představit?

Jde o zajímavý druh cvičení, který jak napovídají názvy, vychází z pohybů zvířat. Jde o pohyby na místě, v chůzi či běhu, které napodobují konkrétní zvířecí pohyby.

V čem je tohle cvičení jiné než to ostatní? Jednoduše by se dalo říct, že je prostě komplexní. Zaměřuje se na celé tělo, na horní i dolní polovinu těla. Pohyby jsou propojené ve všech směrech, nejen nahoru a dolů, nebo dopředu a dozadu, ale také do stran a navíc se připojí i rotační pohyby, úklony, překlápění a přenášení váhy. Zkrátka víceprostorové cvičení – 3D.

Myslíte si, že tohle cvičení je jen pro namakané sportovce, není to tak, protože právě v tomto cvičení se můžou najít úplně všichni, od začátečníků až po zdatné jedince.

Animal flow zlepšuje hned několik schopností a dovedností najednou, obratnost, sílu, koordinaci, pružnost ale i vytrvalost a pružnost. Zapojíte při tom svaly, o kterých jste ani nevěděli,  že je máte.  Je to zkrátka velmi komplexní cvičení, které při nejmenším stojí za vyzkoušení. )

A pokud jde o děti, zapojte je také a uvidíte, jak vás překvapí. Bude je to bavit, ale budou chtít cvičit zas a znovu a vtáhnou vás do hry.

Věřte, že cvičení není jednoduché a zaručeně se u něj zapotíte. Než se do cviků pustíte je nutné tělo na cvičení připravit – rozcvičit, zahřát, nejlépe dynamickou rozcvičkou…

Tempo cvičení si určete sami. Nejdůležitější je dbát na správné postavení všech částí těla. Pokud se budete soustředit na pomalé pohyby, dojde k rozvoji koordinace, pružnosti a statické síly. Při rychlých pohybech natrénujete výbušnou sílu, obratnost i vytrvalost.

Kde se dá cvičení provádět? Jednoduše tam, kde na to máte prostor, nejsou potřeba žádné speciální pomůcky, jde o práci s vlastním tělem a vlastní váhou. Cvičit můžete v tělocvičně ale klidně i na zahradě, na louce a třeba i v lese, kde na vás čekají přírodní překážky.

A teď vzhůru do zvířecího světa. Inspirace od nás na instagramu či facebooku #mamkynzoo.

Všechny následující cviky najdete ke shlédnutí ve formě videa #mamkynzoo.

Připravily jsme si pro vás nejčastější cviky či pohyby: 

  1. opičí sed, opičí skoky
  2. žabí skok
  3. medvědí chůze
  4. kačení chůze
  5. klokaní skoky
  6. krabí chůze
  7. protažení kraba

OTUŽOVÁNÍ – podpora obranyschopnosti a prevence nemocí

Může se zdát, že otužování, již s příchodem jara, ujel vlak …

Naopak pro ty z vás, které milujete teplo, tak jako já je ideální doba začít. Venku nemrzne a počasí se začíná ladit na jaro.

A pokud se vám zdá letošní zima příliš dlouhá? Máte pocit, že už vám dochází síla a vaše tělo je víc a víc unavené a oslabené? Vyzkoušejte otužování!

Otužování je přírodní a poměrně nenáročný způsob posilování imunitního systému.

Záměrným trénováním tepelně regulačních mechanizmů lze dosáhnout vysoké adaptační schopnosti na chlad, a tím nepřímo zvyšovat odolnost proti virovým nákazám.

Co otužování přinese?

  • vybudování silnější obranyschopnosti
  • sníží se riziko vysokého krevního tlaku
  • prokrvuje tělo
  • zlepší se stav alergií
  • pevnou vůli a vytrvalost
  • dobrou náladu bez depresí
  • léčí nechutenství

K praxi otužování a cévní gymnastiky patří nejen sprchování ve studené/ledové vodě ale i pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu, vliv chladného vzduchu, také saunování nebo procedury klasické vodoléčby.

Jak na správné otužování?

Při otužování je důležité dbát na postupnost. Začíná se od méně intenzivních prostředků k intenzivnějším, zvyšuje se i doba otužování.

Při otužování je nejlepší „poslouchat“ své tělo, výsledky otužování se dostaví velmi rychle.

Základem otužování je tzv. domácí otužování. Začátečníci by se měli denně sprchovat studenou vodou. Nejlepší je začít vlažnou vodou a postupně ji ochlazovat. Otužování je nejefektivnější, když se provádí ráno. Studenou vodou se lze otužovat i večer, nenahradí se tím však ranní otužování, pouze se doplní. Ráno je třeba se otužovat dvakrát déle než večer.

V zimě se doporučuje sprchovat 1–3 minuty, v létě 3–5 minut. Se sprchováním ve studené vodě mohou začít už děti ve věku 2 let.

Třešničkou na dortu pro vás bude koupel v ledové řece, nebo třeba v horském potoce. Otužování si můžete zpestřit i během a válením se v ranní rose nebo na čerstvém sněhu.

Kdo by si měl na otužování dát pozor?

Zdravý člověk může bez obav začít s otužováním klidně hned, platí to i pro těhotné nebo kojící ženy. Platí ale pravidlo posloupnosti.

U dětí a starších lidí je potřeba začít opravdu pozvolna, hrozí jim totiž rychlejší prochladnutí.

Pozor na lidi trpící některým onemocněním, ti by měli otužování konzultovat se svým lékařem a řídit se jeho radami. Studená voda by nemusela být vhodná především pro ty, kteří trpí onemocněními srdce a krevního oběhu a také nemocemi ledvin.

Shrnutí na závěr

  • Dbát na postupnost a pravidelnost
  • Není vhodné otužovat se okamžitě po sportovním výkonu, nebo pokud je tělo přehřáté nebo naopak promrzlé.
  • Při sprchování není dobré namáčet hlavu.  Při venkovním otužování je vhodné mít čepici na hlavě.
  • Po osprchování se důkladně utřete suchým ručníkem, masáží se prokrví organismus a prohřeje se kůže.
  • Otužování není vhodné při nemoci. Tím by se váš zdravotní stav nezlepšil.
  • Také alkohol není dobrým společníkem při otužování.
  • S otužováním můžete začít v kterémkoliv věku.

Zdroje:

https://www.jakbytfit.cz/pomoc-prirodni-cestou/otuzovani-posili-vasi-obranyschopnost-a-pritom-nic-nestoji/
https://www.fyzioklinika.cz/clanky-o-zdravi/jak-se-spravne-otuzovat
http://www.mojezdraví.cz
http://www.otuzilci.cz/
http://www.vitalita.cz

Koukněte na:

Průvodce dýchacím cvičením Wima Hofa na YouTube kanále Veroniky Jelínkové bit.ly/wimhof1

Co to znamená zdravé střevní prostředí a jak jej získáme?

Ovlivňuje to, jakým způsobem získáváme živiny z potravy. Měli bychom se o něj starat.

Zdravé střevní prostředí je zásadní pro naši imunitu.

Co to znamená zdravé střevní prostředí a jak jej získáme?

První správné mikrobiální osídlení získávají děti hned při porodu. Při průchodu porodním kanálem se k nim dostávají první mikroorganizmy z těla maminky.

Dále je důležité zůstávat co nejdéle u maminky a hned po porodu se s maminkou mazlit.

Jako dalším bonusem je dostatečné a dlouhé kojení.Při kojení z mateřského mléka prochází rovněž mikrobiální flora, která následně osidluje střevo a udržuje zdravé mikrobiální prostředí. Je prokázáno, že děti, které jsou kojené, mají jiné mikrobiální prostředí, než děti, které jsou na umělé výživě.

Ideální je plně kojit 6 měsíců a podle WHO dostatečně kojit do tří let věku dítěte. Maminky ruku na srdce, která z vás by to ustála? Je to hodně kontroverzní téma pro nás pro všechny a přitom je to taaak přirozené. Pokud to jde, kojte co nejdéle. Kdykoliv a kdekoliv!

No a tento perfektní základ je nutno udržovat a to kvalitní stravou:-)

Co ničí střevní prostředí:

  • Nadbytek cukrů – cukry vyživují nežádoucí bakterie
  • Antibiotika – po každé léčbě antibiotiky je potřeba navrátit správné střevní prostředí – buď probiotiky nebo potravinami s prospěšnými bakteriemi

A to jsou:

  • kvašené potraviny
  • kysané zelí
  • pickles
  • kváskový chléb
  • Miso
  • Tempeh
  • zakysané mléčné výrobky

Shrnuto:

Dobrý základ: přirozený porod, dostatečně dlouhé kojení ♥ Ten udržovat. Potrava bez průmyslově upravených potravin, bez nadbytku cukrů, neužívat zbytečně antibiotika.

Chcete vědět podrobněji co jíst? Sledujte náš fb nebo instagram. Popřípadě pište na mamkyn@mamkyn.cz