BOLEST ZAD, problém, který trápí většinu maminek

Bolesti zad patří mezi problematiku moderní civilizace. Výjimkou nejsou mladí lidé ani sportovci.

Potíže se často projevují i u nás maminek a důvodů je hned několik.

Bolest zad trápí téměř každou maminku.

Náročné období v těhotenství, kdy tělo prochází velkými změnami, zvyšuje se tělesná hmotnost, změní se těžiště těla a svaly i páteř jsou přetěžovány. Po porodu jsou záda pro změnu přetěžována spíše jednostranně, a to vlivem péče o miminko a domácnost.

Obecně je v současnosti výrazný nárůst potíží se zády daný nezdravým způsobem života, nedostatkem pohybu, sníženou svalovou činností a celkovou pohybovou chudostí.

Největší podíl na potížích se zády má sedavý způsob života a práce u počítače. Většinou totiž sedíme ve špatné poloze a často na nevyhovující židli. Nevhodná poloha rukou, výška klávesnice při psaní, práce s myší i výška monitoru, to jsou faktory, které zatěžují zádové svaly i páteř.

A jak to máte vy, maminky? Zvednete denně několikrát své děti ze země do náruče, nosíte po bytě své plačící miminko, když rostou zoubky, chováte ho celou věčnost? Kojíte v různých krkolomných polohách? Ruku na srdce, kterou z těchto činností provádíte ve správné poloze, vše děláme tak nějak automaticky a nepřemýšlíme, zda daný pohyb vykonáváme tak, jak bychom měly.

10 častých chyb, které vedou k bolesti zad

1. Špatné sezení (během kojení, u počítače nebo i televize)

2. Špatné držení těla při chůzi s kočárkem

3. Nevhodné spaní (nevyhovující matrace a opakované spaní na jedné straně)

4. Špatné zvedání větších dětí

5. Nošení dětí na jednom boku

6. Nošení kabelek v jedné ruce nebo na jednom rameni

7. Časté sledování mobilního telefonu, které zatěžuje krční páteř

8. Nevhodná obuv, příliš vysoké podpatky

9. Nedostatek pohybu a nadváha

10. Stres a negativní emoce

Tohle jsou běžné denní činnosti, u kterých s největší pravděpodobností děláme chyby, ale můžeme je ovlivnit a tím předcházet bolestem a potížím se zády.

Vypusťte tedy ty špatné návyky a naučte se společně s námi tyto činnosti provádět správně, tak aby se vám pohyby zautomatizovaly a vy je dělaly správným způsobem.

Dopřejte si relax a odpočinek. Myslete více na sebe.

Myslete tedy na:

> správné držení těla, jak vsedě, tak při pohybové aktivitě;

> zamezení nebo eliminování jednostranného přetěžování zádových svalů a páteře, nebo zajištění dostatečné kompenzace jednostranné zátěže;

> zařazení fyzické aktivity a dodržování správné životosprávy;

> možnosti snížení stresu a dopřejte si odpočinek a relaxaci.

Tělo nás dokáže upozornit na blížící se potíže. Je potřeba ho vyslechnout a s láskou o něj pečovat!!!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *